Årets hemmelige gæst den 17. januar i Vejle var Bo Overgård-Høifeldt, salgschef i PostNord Frimærker. Bo fortalte at PostNord som alle ved er under pres på både økonomi og kvalitet og at man forsøger at optimere hvor de kan uden at det går ud over hverken produkter, kundeservice eller kommunikation med kunderne. Journalen bliver ændret til et 4 sidet A4 magasin med fokus på de nye frimærker. Der er stor fokus på at sikre spændende og relevante motiver til både frankeringskunder og frimærkesamlere. I 2017 viser det sig bl.a. ved flere udgivelser som består af 10-striber med 5 motiver – på den måde sikres samlerne motiver uden at det bliver for dyrt at samle på. På et stillet spørgsmål om antallet af udgivelser Bo fortalte at det ikke er utænkeligt, at PostNord på sigt går ned til 3 udgivelser om året, men der er ingen beslutninger om at gøre det. Det vil i givet fald blive bestemt ud fra en kombination af frankeringsbehov og ønskede udgivelsestidspunkter. Det vil altid være frankeringen, der driver, hvad der gøres i relation til udgivelserne. Salg af frimærker flyttes til eksterne partnere, bl.a. DFF udbygges løbende, så det gøres så let som muligt at få fat i de nye frimærker. PostNord Frimærker er meget glade for dette samarbejde, som jo i stort omfang drives af frivillige kræfter i klubberne og forbundet.
Når frimærkepapiret er opbrugt flyttes trykningen til det franske firma. Vi kan ikke ændre på den virkelighed der er omkring os – men vi kan tilpasse os den i så høj grad, at vi sikrer at filatelien kan leve længst muligt. Foto udlånt af Leif Ørndorf. Irene Henriksen

Modtag vores spændende nyhedsbrev

Modtag spændende indhold når vi udsender vores DFF nyhedsbreve. Du kan afmelde dig til enhver tid.

Jeg ønsker at modtage nyhedsbreve og godkender DFF’s betingelser