Team Netsalg har skrevet følgende, som også skrives til alle nye sælgere på siden:
DAGENS 2 GODE RÅD FRA DFFs NETSALG
Rigtigt mange af brugerne på dff-netsalg.dk bruger deres eget navn som brugernavn. Det indebærer, at der ved søgninger på navne via Google også dukker henvisninger til de pågældendes bud på dff-netsalg.dk. Det er der for så vidt ikke noget problem i forhold til databeskyttelse ved. Det er nemlig helt det samme, hvis der søges via dff-netsalg.dk
… men det kan opleves som uønsket, at offentligheden således kan følge med. Derfor er det bedste råd: Skift brugernavn – og bed via ”kontakt os” om at få ændret til et nyt brugernavn.
Et andet godt råd – og specielt til de brugere, der har adgang til at sælge – er at fjerne mobilnumre (til mobilepay) og bankkontonumre fra feltet ”Betalingsanvisninger” under profiloplysninger. Når disse oplysninger er der, så kan det opfattes som personlige oplysninger. I stedet for bør der i feltet ”Betalingsanvisninger” stå ”Betaling via bankoverførsel eller MobilePay. Køber betaler for forsendelse efter Post Nords takster + emballage. Tillæg ud over porto for anbefaling”.
Denne tekst vil også forebygge, at køber betaler inden modtagelse af faktura.
De konkrete oplysninger om betalingsmuligheder kommer nemlig i feltet ”Standard Faktura Besked”, hvis ellers man skriver ” Tak for handlen. Indbetaling kan ske på bankreg./kontonummer 36xx 36xxxxxx99 i Danske Bank eller ved brug af Mobilepay tlf. 91xxxx43. Anfør venligst auktionsnummer eller brugernavn i modtagertekst. Lot sendes umiddelbart efter indgang på kontoen.”